02/12/2013

Parka


Jag har sökt efter en varm vinterjacka i evigheter.

Iallafall i ett år för jag har till och med fått sponsorering i födelsedagsgåva. Jag tycker inte ens att jag varit kräsen, eftersom jag bryr mig inte ens så mycket hur den skall se ut (eftersom finrock har man ju ändå separat) men jag har velat ha en som är a) varm och b) månsidig (dvs. tillräckligt med fickor, huva mm) och helst av parka-modell.

Jag har funderat över Fjällräven och Parajumpers och Snoot och Napapijri och Canada Goose och aldrig hittat en som varit bekväm och riktigt varm och ändå haft tillräckligt med fickor eller en huva.

Igår gick jag omkring på stan och hamnade in på MOOD gallerianBest of Brands. De hade en mörkblå parka av Acne som jag prövade. Och sedan gick det inte mer att komma ifrån den så den fick bums med detsamma följa med hem :)

Här finns en helbild på jackan.

Den har en innerdel som är som en supertjok dunjacka som man kan ta bort och då kan man använda yttre delen av jackan som en höstparka. "Vintermodellens" nedre del går med elastiskt resor alldeles runt benen så ingen kall luft kan tränga sig in. Den har en massa fickor och band att spänna till med och är riktigt varm.

Hurra! Här skall det inte frysas längre!

2 comments:

Jenni said...

Tihih mikä guva! :-D

Saara said...

Tsihi, ööh :) kiitos?